torsdag 30 december 2010

Ett gott nytt år

För att gå vidare blickar man alltid bakåt, lär sig något av historien och kliver vidare framåt med raska, käcka steg och med ny erövrad visdom i ryggsäcken. Jag sammanfattar detta år som ett tämligen ansträngande dito. Kort sagt. Ja, det har varit ett rent helvete vissa dagar. Djupdykningar i tillsynes bottenlöst känslohav och uppkravlanden till ytan för att hämta lite luft och sedan arbeta vidare med minnen, minnen och åter minnen och känslor i samband med min mors och fars hastiga bortgång i juli och september.

Vissa saker har förstås, som det sig ändå bör, gubevars, varit roliga detta år. Jag har glädjande nog fått vara med om roliga saker. Det har varit kattköp, hundköp, hundförsäljning (Jag är verkligen glad för det senare faktiskt...)små bebisar, dop, födelsedagsfiranden och roliga möten med människor, Kentkonserter och en del vinprovningstillfällen...

Vad kan man vänta sig av nästa år? Jo, ett nytt härligt år, nya friska tag, tja, det kan väl ändå inte bli värre och så där. Får man hoppas. Man kan tänka sig att detta ändå är ett år att se tillbaka på som något lärorikt. Jag lär mig hela tiden. Jag lär mig att sakna på ett bra sätt. Det är faktiskt inte så lätt som det låter. Jag lär mig att det är ok att känna mig befriad men samtidigt tyngd. Där finns balansen som är lite besvärlig att hitta ibland. Jag lär mig leva med det hela och det är ett nytt kapitel i livet.

Imorgon kommer en ny dag, ett nytt år i antågande. Må det bli ett bra år för mig och för alla andra. Alltså hjälps vi åt att göra det bra. Vi hjälps åt att njuta av livet tillsammans och göra det festligt för oss! Skål alla där ute och ett synnerligen gott nytt år önskar jag eder! Skål mor och far! Och till er all heder! Ringklocka, ring! För nu är skålen fylld till brädden!

2 kommentarer:

  1. Fina du! Ett fantastiskt år ska det bli, det bestämmer vi nu,du och jag!
    Vi ska träffas fler å fler, mer å mer! Besök i Västra Götaland hoppas jag planeras in, och hinnes med!?
    Stora kramen till dig min vän, jag tycker så mycket om dig!
    Pösa pösa // N

    SvaraRadera
  2. Darling! Vad vore livet utan vänner som du? Inget alls! <3

    SvaraRadera