måndag 16 maj 2011

I anletets svett...

Dessa MÄNNISKOR!!!!
AAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHH
Som kräver och kväver
Som hatar, tjatar och gnatar
Jag blir så förbannat trött och döless
På allihop och alltihop
Jädrans typer!
RÄDDA MIG!!!! RÄDDAAA MIIIIIG!!!
Ulk ulk...
Men
Så finns det ändå något
Som lockar, retar
Utmanar
Gör mig förbannad
Trots att det suger ut all energi
Någon som förvandlas, förändras
Någon som är tacksam trots allt
Och då finns det plötsligt mening
Ändå
I detta med att bara dra och dra och dra och dra och dra och dra och dra
Trots att man bara vill spy galla i alla regnbågens färger
Ööölk ölk ölllllllllllllllllllllllk. Vassego´! For you!:-)
Man bara orkar inte se eller höra
Om en enda ful typ till
För då storknar man och börjar slipa knivegg
I en slags meditativ övning
För att
Behålla sansen och agera "normalt", normaaaaaaaaaaaaaaaaaal!Jawahl!
Trots att jag nynnar
Om än något undermedvetet
På en skräckfilmsthemesong,
TADADADAAAAAAAAAAAAAAAAAADAAAAAAAAAAH!
Precis då när spänningen trappas upp
Och bladet blänker mot ögats lins
Som en uppmärksamhetsreflex
Katschiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing! AOUUUUUUUUW! Ont!
Right on baby
Nu kör vi
Rakt in i kaklet i sken
Solen bländar mina ögon
Så jag ser dig inte mer
Vågorna brusar, huvudet susar
Låt mig få vila
Huvudet bankar-ett bygge i ackord
Ner med bila´!
HUGG!
Gone.
Rullning.
In i dimman.
Frid bortom allt förstånd.
Ljuset i tunnelseendet.
Herreminskapare- är det du eller jag?! Är det du eller jag...

1 kommentar: