torsdag 1 juli 2010

Kenthyllning ♫♪♫♪♫♪

Eufori
Njuter varje ton varje andetag varje ljud varje textrad varje ord
Ord som talar rakt in
Rakt in
I innersta kammaren finns det där
Sätter fram ord till mig
Med musiken
Med musiken
Med musiken
I mitt hjärta spelas det bara för mig
Sjunger- ja du- blodet sjunger
Hjärtat slår med
Ett utanför och innanförinstrument
Och jag ler
Jag njuter
Jag ryser
Och känner, känner, KÄNNER
Jag älskar att känna
Orden och
Musikens kraft
Lyfter dagen, solen, himlen
Och den får jag
Tacksam, ödmjukt
Lyrisk
beståndsdel av min själ
Konstruerar fragment till helhet
Konstruktion till mig
Tonerna i känslan som hänger kvar
Här, nu och i mina drömmar
Spelas musiken
Dag, natt
Och jag lever för det
Och jag njuter av det
Och jag helas med det
Jag är som ett med havet av örats vågskvalp
en sjungande snäcka, hammare och stigbygel i rörelse
Som njuter som jag
Som tonerna med orden!
Ett med känslan som väcks
Och växer
Och tar form
De blir en känsla utan beskrivning,
En gudomlig kraft att uppfyllas av
Allt, allt, allt för denna varelse jag är!
Tar över hela min kropp
Varje cell
Äger mig
Min hjärna hör
Hänger musik på krokar, rader och förvaras
Rader upp och rader ner
Från förr till nu
Är jag
Det är jag
Sån är jag
Ta den glädjen och livslusten bort
Ifrån
Då är jag inte längre här
Och jag kan inte längre andas
Jag kan inte längre vara
Ingen respirator
Andas
Som musiken jag älskar
Lungan för dagen
Slår hjärtats livsrytm
Stadig puls
Låter mig leva, älska och njuta
Essens, mening, lust, liv
Lita på mig
Jag är inget utan
Utan är jag inget
Bara skal
Tomhet och vacuum
Inte värme och blod
Orkar inte utan den
Orkar inte härda ut
Meningen
Med
Som betyder
MENINGEN
är
Musiken
min
Livsrytm
Mig
Jag
♥♥♥

1 kommentar: